FAQ
 
Hvad er Fagbladsguiden.dk
Fagbladsguiden.dk er en professionel medieportal, som har til formål at give medieindkøberne et unikt overblik over den kommercielle del af hele fagbladsmarkedet. Portalen giver via forskellige søgefunktioner mulighed for at nuancere medievalget og øge besluningsgrundlaget, når der planlægges fagbladskampagner.
Fagbladsguiden.dk er tredje lancering fra Printguiden.dk, som lancerede Printguiden.dk i 2005 og Onlineguiden.dk i 2007.

Hvem står bag Fagbladsguiden.dk
Fagbladsguiden.dk er en del af selskabet Printguiden.dk, som blev lanceret i 2005.
Printguiden.dk ejes af Adm. Direktør Thomas Rosendal, som før stiftelsen af Printguiden.dk har 8 års erfaring fra mediebranchen.
De øvrige medarbejdere hos Printguiden.dk har alle erfaring og uddannelse fra mediebranchen.
 
Hvem bruger Fagbladsguiden.dk
Sitet er målrettet mediaindkøberne - primært mediabureauerne. Vi har idag ca. 250 brugere fra de 15 største mediabureauer i Danmark, som har registreret profil hos os.

Hvordan kan jeg vide, at Fagbladsguiden.dk bliver brugt?
Vi gennemfører hvert efterår en brugeranalyse hos alle vores brugere, hvor de vurderer deres brug af sitet og dets funktionaliteter.
 
Derudover er vi i løbende dialog med brugerne for at sikre optimal funktionalitet - foruden at vi markedsfører sitet på forskellig vis (se mere info om markedsføringen af Fagbladsguiden.dk andetsteds på denne side)
 
Hvad er en basis profil på Fagbladsguiden.dk
Alle medier er oprettet med en basis profil bestående af navn & adresse.
 
Hvad er en udvidet profil på Fagbladsguiden.dk
En udvidet profil indeholder alle mediets medieinformationer - herunder
 - Specifikke udgivelser (angivet med udgivelsesdato, deadlines og evt. information om tema/indhold for den enkelte  
   udgivelse)
- Formater, priser, materialespecifikationer
- Oplagstal
- Redaktionel profil
- Målgruppe beskrivelse
- Læseranalyser
- Cases
- Nyhedsbreve
- Anden information med relevans for medieindkøberen
Det kræver aftale med Fagbladsguiden.dk for at få fuld profil.
 
Hvilke fordele opnår jeg ved at have en fuld profil på Fagbladsguiden.dk
1) Øget synlighed af dit medie
Med Fagbladsguiden.dk's søgemodul vil dine medier komme op som en relevant annoncemulighed - enten når medieindkøberne søger på den kategori hvor dit medie er oprettet eller når medieindkøberne søger på ord, som matcher din målgruppe eller indholdet i dit fagblad/tema.
 
2) Øget kendskab til dit medie
Med en udvidet profil har du mulighed for at "fortælle hele historien" om dit medie - og ikke mindst dine læsere! Hvilke styrker har dit medie? - og hvordan kan dit blad gøre en forskel for annoncørerne? - Du er med til at klæde medieindkøberne endnu bedre på, når de træffer valget om hvilke medier, som skal med på medieplanen.
 
3) Øget direkte dialog til relevante kontaktpersoner
Gennem Fagbladsguiden.dk's Direct Marketing-mail modul kommunikerer du direkte med de relevante medieindkøbere, som har kunder indenfor dit kundesegment. Kontakt os for at høre mere om dine muligheder for at sende nyhedsbreve direkte til relevante indkøbere.
 
Hvad koster det at få en udvidet profil på Fagbladsguiden.dk
Vores prispolitik er bygget op omkring mediets oplagstal, mediets udgivelser pr. år og mediets kendskab i markedet.
Ud fra disse faktorer beregnes prisen for et medies udvidet profil på Fagbladsguíden.dk
Kontakt os for at få en specifik pris beregnet for dit medie!
 
Hvordan virker Direct Marketing mail-modulet - og hvad koster det at bruge det?
Alle vores brugere har oprettet profil på Fagbladsguiden.dk, hvor de angiver hvilke kategorier af kunder, som de arbejder med og gerne vil modtage nyheder om.
Som medie kan man selv oprette og udsende nyheder og informationer til udvalgte brugere (dog med udgangspunkt i Fagbladsguiden.dk's retningslinjer for brug af Direct Marketing mail-modulet), som Fagbladsguiden.dk sørger for bliver distribueret via Fagbladsguiden.dk's mailinglister.
Det kræver aftale med Fagbladsguiden.dk at kunne anvende modulet. For medier med fuld profil på Fagbladsguiden.dk er det gratis at anvende denne service. 
 
 
 
FAQ - For brugere 


Hvordan søger man og får overblikket over mediernes udgivelser & temaer
Under mediesøgning - klik og du kan udfylde op til 4 søgekriterier.
 
Hvad indeholder medieinformation?
Generel medie- og kontaktinformation, som ikke nødvendigvis er tema/tillægs-specifik. Vigtig medieinformation i form af annoncepriser, sektionering, cases, medieprofiler, læser- og oplagstal mm., som kan nuancere medieindkøbernes billede af mediet og udgøre et beslutningsgrundlag for medieplanen.
 
Kræves der abonnement for at anvende Fagbladsguiden.dk
Nej - det er gratis for alle brugere at anvende Fagbladsguiden.dk.
 

 
 
 
Mediepartneraftale - Forretningsbetingelser